Bookmark and Share

Úkoly pro 4.r. od 23.3.

Vydáno dne 22. 03. 2020 (122 x přečteno)


Pro čtvrťáky – úkoly na týden od 23.3 do 27.3

Zdravím opět po týdnu všechny čtvrťáky. Jste moc šikovní, že se sami doma učíte. Těším se, až se opět uvidíme a ukážete mi všechny splněné úkoly. Na každou hotovou stránku v pracovních sešitech si napište velkou jedničku a nakreslete si pěkného veselého smajlíka.

Papíry, na které píšete odpovědi a plníte úkoly, neztraťte – dejte je za obal učebnice nebo PS nebo si pořiďte desky, do kterých je budete zakládat. Vše si prohlédneme, až se zase sejdeme ve škole. Už teď si za každý splněný úkol na papíře napište velkou jedničku a nakreslete si veselého smajlíka.

Vl – dějiny (červená uč.) – opakujeme vše o Karlu IV.

1. do sešitu na Vlastivědu (velký, modrý sešit) přepište text a doplňte chybějící slova

(co nevíte, najdete v učebnici)

Karel IV-byl synem E________P________a J__________L_______

- ve Francii získal dobré vzdělání, uměl č_____, p________a ovládal několik c_______j_________

- stal se římskoněmeckým k_______ a také získal titul c_______

- dokázal v Čechách udržet mír, byl vynikající diplomat, Praha se stala největším městem střední E_________

- nechal opravit zpustlý P_______h_______

Stavby, které nechal postavit: K__________m_________,Ch________s_________V__________,

h_____ K__________

1348 založil K___________u__________ - první ve střední E_______

- nechal zhotovit nádherné k__________k____________ - jsou uloženy na P_________h__________

2. na papír: vypracujte odpovědi na otázky 1.-5.na str. 27

3.  na papír: na str. 27 si vyberte jeden z úkolů (kdo chce, může si vybrat i více úkolů) v barevných rámečcích a splňte ho:

 -v zeleném rámečku – dílna

- nebo ve žlutém rámečku čtení – přečtěte si: Romance o Karlu IV.  a opište na papír dvě sloky básně

https://is.muni.cz/el/1421/podzim2011/CJQ018/um/Romance_o_Karlu_IV.pdf

 - nebo Hv – píseň z filmu Noc na Karlštejně (najdete na YouTube) poslechněte si písně nebo se podívejte na celý film a na papír napište dvě sloky jedné písně z filmu – slova najdete na https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/soundtrack-noc-na-karlstejne-12218

- nebo Čj – napiš dopis Karlu IV. (co o něm víte, na co byste se chtěli zeptat, co byste mu o sobě řekli)

- nebo Vl – Naše vlast – zakreslete do mapy ČR hrad Karlštejn (mapu si obkreslete nebo vytiskněte)

VL – Naše vlast (modrá uč.)

- na papír vypracujte:

1. v učebnici na str. 32 dole – úkol v růžovém rámečku

2. zodpovězte otázky Zopakujte si č. 1. a 2.

3.v PS vzadu vystřihněte a na papír nalepte přílohu č.12

Čtení

Přečtětě si:

 Pověst o stavbě Karlova mostu

Tato pověst vypráví o tom, jak se stavěl Karlův most. Tam, kde teď stojí Karlův most, stál dříve most dřevěný. Ten ale zbourala povodeň. Voda odnesla i první kamenný most, kterému se říkalo Juditin. Proto chtěl král Karel IV. vybudovat most pevný tak, aby ho žádný nečas nezničil. Stavitel mostu rozhodl, že se do malty budou přidávat syrová vejce, aby byl most pevnější. V Praze ale tolik vajíček nebylo, a tak Karel IV. rozhlásil po celé zemi, aby každá vesnice poslala do Prahy náklad vajíček. A tak ze všech koutů Českého království jely k Praze vozy plné vajec. Vajíčka se shromažďovala na břehu řeky Vltavy, kde je zedníci roztloukali a přimíchávali do malty. Silnice byly v té době samý hrbol a kamení. Stávalo se, že se náklad s vajíčky rozbil. Když se to doslechli obyvatelé Velvar, rozhodli se, že pošlou vajíčka uvařená natvrdo, aby se také nerozbila. Když jejich náklad dorazil do Prahy, byli Velvarští všem pro smích. Karlův most je tak ze všech mostů ten nejpevnější, protože jsou v maltě přimíchána vajíčka z celé české země.

Do sešitu na čtení odpovězte na otázky:

1. Jaké dva mosty stály tam, kde teď stojí Karlův most?

2. Co přimíchávali zedníci do malty?

3. Nakreslete Karlův most do sešitu nebo na papír.

1.uč. str.50 dole, pokračuje na str. 51 nahoře – živočichové v parcích

2.na papír pokračujte v odpovědích na otázky na str.50-51 (v kytičkách č. 7.-11.)

3. v PS str.26

 

 

Tipy na výuku přes internet:

Nakladatelství NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., spustilo dne 16. 3. 2020 online výuku pro žáky 1. ročníku přes YouTube s pedagogem Mgr. Milošem Novotným. Živá vysílání můžete sledovat on-line každý den od 9:00 na YouTube kanálu Online výuka. Není nutné přenos sledovat živě, videa budou k dispozici k opakovanému přehrávání. Kterékoli multimediální interaktivní učebnice mohou žáci využívat zdarma po dobu 30 dní. Pokud by uzavření škol trvalo déle, volně bezplatná licence bude prodloužena do 30. 6. 2020.ucebnice.online Pro výuku matematiky v 1. až 5. ročníku jsou k dispozici výuková videa obsahující výklad ke každému cvičení z učebnic. Video: www.matyskova-matematika.cz

ucebnice.online

 

Česká televize spouští od pondělí 16. března unikátní pořad nazvaný UčíTelka. Každý den čeká na programu ČT2 na žáky prvního stupně základních škol vyučování prostřednictvím televizní obrazovky. Zábavně-vzdělávací program vzniká s odbornou garancí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Česká televize jej bude prozatím vysílat po dobu jednoho měsíce.

www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka

 

V reakci na mimořádnou situaci bylo umožněno rodičům i pedagogům pracovat v aplikaci s prvostupňovými dětmi po dobu 6 týdnů zcela zdarma. Včelka je online výuková aplikace, která funguje jako individuální trenér čtení, a to zejména pro začínající čtenáře a děti s dyslexií. V současné době nabízí stávajícím i nově registrovaným uživatelům možnost využití promo kódu: UCIMESEDOMA, kterým je aktivováno bezplatné užívání Včelky na dobu 6 týdnů. Instrukce k aktivaci promo kódu zde: blog.vcelka.cz/ucime-se-doma-se-vcelkou

www.vcelka.cz

 

Web se vzdělávacím obsahem pro žáky prvního stupně základních škol.

skolakov.eu